Äntligen tillbaka!!

Nu har jag äntligen fått tummen ur och fixat iordning min blogg igen. Har iaf kommit en bit på mina tankar med det hela. Det kändes i vilket fall som att jag skulle fixa till den nu, snart är det ju dags och då kommer jag vilja använda den.

Sitter för tillfället i soffan men ja har sittit här lite för länge nu, ryggen börjar protestera. Låter nästan som att jag oxå är gravid men det är bara en väldigt obekväm ställning att sitta vid soffbordet med datorn.

Har även testat att fotografera bilder från dia idag. Större delen av min uppväxt finns på dia och det är inte så kul, eller kul och kul. Det blir bara inte av att man tittar så ofta som i ett album. Jag kommer ihåg från när jag var liten och vi samlades framför duken ibland och kollade, det var mysigt. Anledningen att jag försöker fotografera bilderna istället för scanna är att en scanner är väldigt dyr och att lämna bort det kostar ca 5kr/bild á ca 700 bilder. Ja, räkna själva. Blev inte heeelt perfekt, men det var bara ett test. Har lite idéer för att få det bättre nästa gång.


image115

Jag och mamma någongång 1984

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback