Back in reality

Midsommar bestod av sol, regn, grillat, kubb, krocket och faktiskt lite öl. Dagen började ute hos mamma och pappa med sill lunch och jordgubbstårta. Däremot så fick våra planer på att fira midsommar på Viudden ändras till midsommar på andra sidan sjön någonstans mellan Svärtinge och stan då de skjutit dansen till klockan 17 och det var lite sent för oss. Efter dansen fortsatte vi hemma hos Sofias pappa med lite krocket, där för övrigt undertecknad stod som segrare, och grillning. Kvällen fortsatte med kubb och sällskapsspel inomhus, allt som allt en väldigt trevlig kväll! Bilder på kvällen kommer när jag får tid, just nu är kvällarna uppbokade till att vara ”sällskaplig”.

I lördags kväll så kom Malin bror och mamma ner för att hälsa på så under dagen gjorde vi inte så mycket mer än sov länge och plockade i ordning lite inför att de skulle komma. På söndagen åkte vi till minigolfbanorna på himmelstalund och körde en omgång och sedan ut till mina föräldrar för att äta en bit mat. Trevligt att våra föräldrar fick träffas nu också, faktiskt första gången under de åren vi varit tillsammans. Det har mest varit vi som åkt upp till Luleå, de enda som varit här är Malin pappa som kom förbi när han ändå var i Stockholm och Malins moster likaså.

Nu har jag även börjat jobba heltid igen efter att kört halvtid i ca tre veckor, tungt ska jag säga. Jisses vad trött jag var igår kväll. I kväll vet jag inte vad som händer, har inte fått någon rapport hemifrån vad de tänker hitta på under dagen. Vi har pratat om att åka till smultronstället men i det här vädret vet jag inte om det är så aktuellt. I morgon så ska jag i alla fall på galej med jobbet, vet inte så mycket vad som händer förutom att vi ska på kråkholmsrevyn. Kul blir det nog i alla fall och jag har bokat en chaufför i fall att jag blir sugen på att ta något starkare att dricka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback