It has been a while

Nu var det ett tag sen ja skrev ett inlägg sist men jag har helt enkelt haft totat skrivtorka.

Sitter nu på jobbet och dricker mitt morgonkaffe. Har varit o lämnat in bilen på lackning, blev lite skador när pappa skulle hjälpa mig tvätta en gång för att tag sen. Hehe, en stor vit fläck utan lack på ena hjulhuset. Inte så kul men nu ska det ordnas iaf.

Har haft en skön helg, är kul när Malin inte jobbar eller iaf inte jobbar hela helgen. I lör var vi och badade som små fjortisar men kul var d. Åkte vattenrutchkana, bada bubbelkopp o sånt där man gör. Kul att komma ut o aktivera sig lite. När vi badat klart åkte vi ut till mamma o pappa och lånade deras plankor, så det blev plankstek på kvällen. Det har jag aldrig gjort själv förut. Senare på kvällen blev d film o mys i soffan. Det är bästa med hösten, att man får krypa ihop i soffan o tända lite ljus. har föresten skaffat/byggt nya bord i vard rummet oxå. Blev så mycket bättre när vi fick ut det där tråkiga lackbordet från ikea. Igår fortsatte vi med lägenheten lägenheten där vi vräkt en hyresgäst, mamma och pappa kom in och så hjälptes vi åt att riva upp golv. Hittade riktigt fina trägolv under all plastmatta och laminatgolv. Den där lägenheten har potential kan jag säga. Hade det inte varit för att det inte finns terass och sånt hade ja gärna bott där själv. Det kommer bli en 3a eller 4a på 90 kvadrat, i etage. Uppe på vinden är det fina mustockar som kommer upp och ett takfönster med väääärldens utsikt. Stort är det också, vindens rättsliga golvyta är nästan 50 kvadrat. Det är alltså ytan där takhöjden är minst 1,4m, lägg sedan till nästan 30 kvadrat till där det inte är lika högt men som ändå hjälper till att "förstora" rummet. Bilder på renoveringen kommer!!

Ska jobba nu, men avslutar med en bild på mitt bord *stolt*.

image92


Kommentarer
Postat av: Emma Journalen

Hum, vad är det för lägenhet, är den till salu? Går den att hyra? Jag och min sambo är ute eftr den perfekta lägenheten. Helst ett "ruckel" med potential. :)

2007-11-12 @ 15:50:34
URL: http://journalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback