Utmaning

Carolangels utmaning!!!

Det är verkligen inne med att fixa och dona med sina hem, så att man får en jysst inredning. Många inredningsprogram sänds på TV och många tidningar/böcker ger tips o trix på vad man kan göra.

Inredning är kul så jag har svarat på några snabba frågor i ämnet:

» Hur skulle du beskriva din inredningsstil? Jag gillar blandade stilar, just nu är jag/vi ganska inne på afrikanskt blandat med modernistiskt. Vi kulle vilja byta ut en hel del detaljer så som soffbord osv till något i mörkt trä. Kanske en kista e.d men de är så dyra så det har inte blivit av.


» Hur mycket pengar spenderar du varje månad på inredningsdetaljer? Utslaget på ett år - kanske 500:- Skulle gärna vilja lägga mera, men då är det mest för utbyte av en del bord osv. Sen beror det lite på vad som räknas som inredningsdetaljer. Vi har ju gjort om hela vårat hem under det senaste året. Från det här till det här så där har det ju lagts några kronor.

» Ditt bästa inredningstips?  Det är roligt att ha egna ideér och bygga själv, samt less is more (inom en viss gräns) Det kan lätt bli för plottrigt med för mycket saker istället för snygga. En sak är kanske snygg för sig men inte tillsammans med 100 andra.

» Vilken är den värsta inredningstabben du gjort?  Klart att man ångrat vissa saker även om de inte varit så stora saker. Som gardiner och sånt till exempel. Men det jag ångrar ibland är att vi inte målade golvet som vi var inne på. Antingen mörkt eller vitt. Men ja tycker ändå det är fint som det är.

» Vad vill du helst ha till ditt hem just nu? Ett nytt matbord och ett nytt vardagsrumsbord. Ska kanske bygga ett nytt vardagsrumsbord men just nu känner jag inte att jag har tid.

Utmaning:
Nappar du på den här utmaningen genom att svara på snabba frågor kring inredning, så får du gärna göra det.

Kommentarer
Postat av: Carola

Kul att du nappade på utmaningen. Gillar och läsa sånt.

2007-06-01 @ 14:07:02
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Carola

Det ser jätte fint..kollade på din bilder.

2007-06-01 @ 14:08:20
URL: http://carolangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback