Nu VERKAR det fungera

Tjoho, nu verkar internet fungera. Sitter på jobbet nu så här är det klart att det fungerar men jag menar hemma. Man blir grymt handikappad utan internet, man tänker liksom. "Det kan ja kolla upp på nätet" Nehe, ja just det. Det fungerar ju inte....hur gör man då? Exempelvis få fram ett nummer, skulle ringa vikingline och det är ju inte så att man ringer 118118 det första man gör. Brukar göra det ibland, i nödfall. Men nu satt ja hemma o hade en dator bredvid mig. Ringde tillslut till syrran så fick hon slå upp d på deras hemsida. FAST, under samtalet kom ja fram till att ja borde ha det på senast uppringda nummer. Haha, det enda 08 numret ja ringt så det var inte svårt att lista ut vilket som var deras. Men det hade ju kunnat vara så att ja inte ringt till dom tidigare i veckan.

Sååå underbar dag igår, var uppe hyfsat tidigt o satt o käkade frukost ute i värmen på terassen. Tog ut katterna så att de fick springa av sig lite o sen satte jag igång att gräva stolphål till vårat staket. Det var inte ens jobbigt eller tråkigt, jag kände helt enkelt ingen stress. Låg t.om och solade en stund igår, men det är lite svårt. Våra grannar babblar så förbannat så man får aldrig en lugn stund. Haha, nevars, dom är rätt trevliga. Men det skulle inte gå att läsa en bok, ja gillar inte att bli avbruten när jag läser. Är lite för att få den där avskildheten som ja ska få upp staketet. Framåt kvällen så åkte jag hem till mina föräldrar och firade min bror som hade namnsdag, käkade gott och hade trevligt.

Brorsan följde sen med oss hem för att gå en "Emil skola", han ska vara barnvakt åt våra katter när vi åker till finland. Är lättare att nån vaktar dom hemma hos oss än att vi ska ta ut dem till mamma o pappa, syrran o hennes kill har hundar där och det gillar dom inte. Han var iallafall tvungen att lära sig larmet, hur man sätter igång tvn (jag vet att det låter larvigt, men jag har en multifjärr så det är inte så självklart för utomstående) och hur man ger Aramis hans tablett. Han stretar gärna om man inte vet, han är inte lite stark heller. När veterinären skulle ge spruta så var vi 4 som höll i honom. Haha, stark som en björn.....med VASSA klor.

Känns konstigt att det är tors idag, blev som två riktigt korta veckor den här veckan. Skönt avbrott med ledigt där mitt i. Nu ska ja i alla fall fortsätta med mitt jobb. Har några ritningar ja ska få klart. Ha en bra dag!!

Malin, glöm inte bort och titta på de där vaserna när du är på stan. Puss hej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback